Det värsta jag varit med om....

Igårkväll skulle jag gå till ica för att köpa chips. Det är typ 3 min gångväg till ica från mig. Jag står vid övergångstället och väntar på att det ska bli grönt, då kör en saab sakta förbi mig och glor som en galning, men jag tänkte inte mer på det och gick över när det blev grönt.  När jag väl går förbi netto parkeringen, så kommer den här bilen och stannar och han kliver ut, går snabbt efter mig och ropar hallå, stanna! Detta är alltså en man i 50 års åldern. Jag förtsätter och gå, och får obehagliga vibbar. Han kommer iallafall ifatt mig och och tar tag i min jackärm och vägrar släppa. Här har ju jag fått nåt scenario i mitt huvud att han kommer vilja mig nåt ont. Han säger dock att han är polis, visar en polisbricka, men hur ska jag veta att den är äkta?! Det finns så sjuka människor i den här världen att det inte går att lita på någon. Jag blev så jävla rädd. Sättet han betedde sig på var så obehaglig. Han höjde rösten till mig när jag bad han släppa mig, jag bad om att vi kunde gå bort till ica där det fanns människor men de ville han inte?! Jag sa till han att jag va rädd, han tyckte dock att jag skulle känna mig trygg?! Hur skulle jag känna mig trygg med en man, ensam, sent på kvällen? Hur skulle jag kunna veta att han va en civilpolis när han lika gärna kunde ha varit en skumjävel med en fejkad polisbricka? varför skulle han komma fram till en ensam tjej sent på kvällen med knappt nåt folk runt? Han sa att han ville ha reda på mitt namn och bad om idkort, för tydligen så leta dom efter en tjej. Han fick se mitt legg och släppte mig. och gick därifrån, då ringer jag walle och bryter ihop. Walle kom ner till ica där jag stod och hade tårar i ögonen, väl hemma ringde vi till polisen för att kolla om det verkligen var sant att dom hade ett span ute just då, och tydligen stämde det. Jag hade tydligen liknande signaliment som den här tjejen. Jag är väldigt försiktig av mig som person och tar hellre det säkra före det osäkra. Händelsen va så jävla hemsk eftersom jag hade ställt in mig på att han ville mig nåt ont. Jag kände mig otroligt otrygg med han, är det meningen de, med en polis? Tycker inte ni att polisen gjorde fel? Jag har fortfarande inte riktigt smällt händelsen, det kunde lika gärna vart en otäck människa som dragit in mig i bilen och åkt iväg och ingen märkt det? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback